Nieuw huis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marah - WaarBenJij.nu Nieuw huis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marah - WaarBenJij.nu

Nieuw huis

Blijf op de hoogte en volg Marah

05 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Een tweede week vol met nieuwe belevenissen.

Vorige week zondag zou ik dan toch echt gaan verhuizen naar het 'roze' huis. Het huis waar ik eigenlijk vanaf dag 1 al zou gaan wonen. Ik zou opgehaald worden, maar omdat ik niet precies wist hoe laat ben ik wat gaan drinken bij Zus [e-38] Zo. Een best wel bekent restaurant en guesthouse in Paramaribo. Na wat foto's te hebben genomen voor mijn moeder, die hier gaat verblijven als ze hier is, ben ik naar de Palmentuin gegaan. Het woord zegt het al, een tuin vol met palmbomen. Op het moment dat ik er was, was er een feest voor kinderen. Heel bijzonder om te zien dat de kinderen hier al vanaf dat ze jong zijn bizar goed kunnen dansen! Super leuk om te zien!:). Op de terugweg langs mijn 'nieuwe huis' gegaan om te kijken of ik al in mijn nieuwe kamer zou kunnen. Hier kwam ik de huisbaas tegen en die zei tegen mij dat ik er wel in kon, maar dan mocht ik mijn eigen kamer schoonmaken. Anders zou ik moeten wachten tot morgen, want dan zou de schoonmaakster komen. Er dan toch maar voor gekozen om een dag te wachten.

De volgende dag was het wederom nog wat onduidelijkheid over wanneer de schoonmaakster zou komen. 's Morgens rustig aan gedaan en nog even contact gehad met Timon via Skype. Mijn enkel was weer heel dik geworden dus via Skype heeft Timon mij even uitgelegd hoe ik de tape aan moest leggen. Super handig zo'n lieve fysiotherapeut:). Vandaag stond dan toch echt om 1 uur de citytour op de planning. Ik kreeg al een berichtje van Roos en Astrid om 1 uur dat zij waren opgehaald. Dus om 10 over 1 stonden ze ook bij mij voor de deur om mij op te halen. Al snel kwamen wij erachter dat we al heel veel hadden gezien. Wat natuurlijk aan de ene kant jammer was, omdat de citytour niet echt meer van waarde was, maar aan de andere kant een klopje op onze schouders dat wij dat maar mooi zelf hebben uitgezocht. Met wat boodschappen onder de arm terug naar huis om daar te kijken of er al nieuws was over mijn verhuizing. Helaas kreeg ik bericht dat de schoonmaakster niet zou komen vandaag. Ik had mij er al bij neer gelegd dat ik nog een nachtje zou moeten wachten, maar toen kreeg ik bericht dat de schoonmaakster toch was geweest om de kamers schoon te maken en ik kon verhuizen. Al mijn spullen meegenomen, asociaal veel, omdat het niet meer zo netjes is ingepakt als toen ik vanuit Nederland weg ging ben ik afgezet bij mijn nieuwe roze huis.

Een nieuwe trip staat voor het weekend van 10 en 11 oktober op de planning. Met dezelfde mensen als dat wij naar Brownsberg zijn geweest gaan we nu dan ook naar Bigi Pan.

Wel even wennen hoor, slapen in een nieuwe kamer. Onbekende geluiden en veel meer last van huilende en blaffende straat honden. Ook hier zal ik wel aan wennen, maar lang leve oordopjes!:). 's Avonds gezellig met een aantal huisgenoten wezen eten bij Zus [e-38] Zo. Een heerlijk Wok Enzo gegeten. Na deze maaltijd moet ik dan toch wel toegeven dat ze hier in Suriname lekker kunnen koken en nog iets wat ik mag eten ook!

Inmiddels zijn we aangekomen bij de woensdag, het plan was om naar Fort Zeelandia te gaan, een Surinaams museum. Eenmaal daar aangekomen bleek het museum dicht te zijn in verband met een minister dag. Alle mensen waren in uniform letterlijk aan het chillen in het park. Nou dit zou je in Nederland nooit tegen komen. Prachtig om te zien! Helaas wel jammer dat het museum hierdoor niet door kon gaan. Samen maar even het centrum in gelopen om uiteindelijk te eindigen op het terras.

Op donderdag ochtend om 10 uur stond dan toch echt de kennismaking bij het internaat op de planning. Ik vond het niet spannend. Ik was vooral heel benieuwd hoe het er van binnen uit zou zien en wat ik precies zou mogen gaan doen. De mevrouw met wie ik het gesprek had is de voorzitter van de stichting Maria Internaat. Een hele aardige mevrouw. Ze wilde graag wat over mij weten, hoeveel ik wilde gaan werken en wat ik graag zou willen gaan doen. Vervolgens heeft zij wat vertelt over het internaat. Toch kon ik nog moeilijk aan de hand hiervan zeggen wat ik precies wilde gaan doen. Zo goed weet je ook niet na zo'n moment wat er allemaal mogelijk is. Afgesproken met haar dat ik op maandag, dinsdag en woensdag ga werken. Ze wilde graag iemand hebben die in de avond begeleiding zou bieden aan de meiden. Daarom hebben we er voor gekozen dat ik op maandag en woensdag de avond dienst werk, wat betekent dat ik van 2 tot 9 uur 's avonds werk. Op dinsdag werk ik dan een ochtend dienst van 10 tot 6 uur. Concreet wat ik ga doen blijft nog een raadsel, maar hier zal ik vast snel achter komen als ik eenmaal aan de slag kan.
De meiden op het internaat dragen een roze polo om onderscheid tussen arm en rijk zo veel mogelijk te voorkomen. Het is dan ook de bedoeling dat ik ook een polo draag. Na het gesprek deze polo direct gekocht zodat ik deze maandag al aan kan doen.
Donderdag avond samen met huisgenoten naar Havana gegaan. Voordat ik weg ging wist ik al dat Minouk hier ook naartoe zou gaan. Super grappig en fijn om iemand uit Ermelo in het verre Paramaribo tegen te komen.

Op vrijdag heerlijk gezwommen bij een ander studentenhuis en genoten van het mooie weer. Verder vooral rustig aan gedaan aangezien ook niet heel veel had geslapen.

Gisteren stond het 'dare to' festival op de planning. Het festival zou om 12 uur 's middags beginnen. Met huisgenoten afgesproken dat wij om 3 uur daar naartoe zouden gaan. Het Surinaamse gedrag begint hier er ook in te slijten, haha, want uiteindelijk zijn we pas om 7 uur gegaan. Ontzettend gezellige avond gehad.

Morgen mag ik dan toch echt starten met mijn vrijwilligerswerk. Ik ben vooral heel benieuwd!

Groetjes!!


  • 05 Oktober 2015 - 08:36

    Herma:

    dag lieve
    Wat een mooi verslag weer. Succes met je werk vandaag. Kus

  • 05 Oktober 2015 - 16:06

    Annieck:

    He meis! Wat goed dat je verhuisd bent en dat je nu weet hoe en wat met het internaat. Super lekker dat je gewoon zelf mocht aangeven qua dagen en tijden. Ik ben benieuwd wat je gaat doen! Veel plezier :-). Liefs vanuit de Belgische Ardennen van Wiets en mij :D

  • 05 Oktober 2015 - 17:47

    Marjanne:

    Wat heb je al veel gezien en meegemaakt, leuk om te lezen. veel succes met je werk.

  • 06 Oktober 2015 - 18:58

    Elisabeth:

    Hee Marah!
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleeft.
    Zo kunnen we alles op afstand toch een beetje meemaken.
    Heel veel liefs van alle 'Esjes '


  • 07 Oktober 2015 - 19:31

    Marcel:

    Ik heb bewondering voor wat je daar gaat doen. Is het daar erg warm.heb je wel eens heimwee naar Timon? Leuk dat je ons wat laat weten op deze site. Dikke kus en nog heel veel plezier. Marcel

  • 07 Oktober 2015 - 19:38

    Ineke. :

    Lieve Marah, wat een leuk en uitgebreid verslag!
    Je komt wel toe aan vertier, heb ik de indruk. Maar je weet natuurlijk nog niet wat je te wachten staat aan inspanning. Hoe oud zijn de meisjes waar je mee moet gaan werken?
    Als het pubers zijn, kun je lekker je studie in de praktijk proberen te brengen.
    Veel werkplezier , liefs van ons allebei.

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Vrijwilligerswerk in Suriname.

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2016

Inmiddels weer in Nederland

06 December 2015

Grensverleggend

23 November 2015

Update:)

02 November 2015

Blanche Marie zonder Blanche Marie

17 Oktober 2015

Bigi pan en nog veel meer
Marah

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 3748

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 16 December 2015

Suriname

Landen bezocht: