Update:) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marah - WaarBenJij.nu Update:) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marah - WaarBenJij.nu

Update:)

Blijf op de hoogte en volg Marah

23 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi!
Ratten op straat, kikkers in huis en in de wc, Surinaamse woorden, tripjes, het warme weer, vrijwilligerswerk, het lijkt erop dat het allemaal al een beetje normaal begint te worden, maar dat is het natuurlijk niet. Ik maak nog steeds ontzettend veel dingen mee! Waar ik soms zelf na inmiddels 8 weken in het land nog steeds van sta te kijken.

Het is al weer even geleden dat ik een verhaal heb geschreven. Ik had beloofd om de foto’s van de vorige trip nog even te plaatsen. Ja, die komen echt nog, haha!

Op mijn werk liep ik een beetje vast. Ik merkte dat ik weinig kon betekenen voor mijn gevoel voor het internaat. Veel momenten deed ik niks en dat is niet echt iets voor mij. Ik werk liever hard dan dat ik niks zit te doen. Ook al is dat soms ook wel heel lekker met dit warme weer. De aansluiting bij de meiden vinden gaan moeizaam, wat ik ook niet meer dan logisch vind als ze contante nieuwe stagiaires en vrijwilligers als begeleiders krijgen. Ik heb daarom gevraagd naar een andere invulling van mijn tijd als vrijwilliger in het internaat. Op dit moment ben ik bezig met het op orde brengen van de administratie van het internaat. En jawel, ik mocht bij september 2013 beginnen. Aangezien het hier nog best ouderwets gaat met veel bonnetjes, die ook inmiddels niet eens meer leerbaar waren, is het een uitdagende taak. Het is wel even iets heel anders, maar ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind om te doen. Ik voel mij nu echt heel nuttig en kan wel constant bezig zijn.

Op 3 november ’s avonds zijn mijn oom en vader gepland in het warme Suriname. Na ze even gezien te hebben en ze mijn mooie roze huis te hebben geshowd zijn ze weer naar huis gegaan want ze waren erg moe van de reis. En ik schrijf dit terwijl ze inmiddels het land al weer hebben verlaten. Ondertussen is er veel gebeurd. Lekker uit eten geweest, gezwommen, mijn moeder uit gezwaaid maar ook samen met mijn vader een mooie trip gemaakt naar Isadou. Met een groepje van maar 5 mensen hebben we verbleven op een prachtig resort aan de Suriname rivier met alleen maar jungle en water om ons heen. Geweldig! Tijdens deze dagen mocht ik dan toch even een andere taal spreken want de mensen andere 3 mensen uit de groep kwamen uit Amerika en Canada. Opeens vind je het vreemd om een andere taal te spreken. Je vergeet dan even dat je eigenlijk helemaal aan de andere kant van de wereld zit en het eigenlijk vreemder is dat iedereen om je heen gewoon Nederlands praat. Op de trip hebben we ook een bezoek mogen nemen aan verschillende Marrondorpen. Wat bijzonder om te zien hoe primitief deze mensen nog leven en hoe ze de traditie van leven uit Afrika mee hebben genomen naar Suriname. Heel speciaal om dit te mogen zien.

De komende 3,5 week ben ik nog weer even alleen in het verre Suriname. Er staan nog wat feestjes en trips gepland. En het aftellen lijkt al te zijn begonnen. Na vandaag nog 9 werkdagen te gaan en dan zit mijn tijd als vrijwilliger er al weer op. Gelukkig heb ik na deze tijd nog 2 weken vrij die ik heerlijk samen met Timon kan doorbrengen. Op 29 december zullen we samen weer terug vliegen naar Nederland. Eerlijk gezegd wil ik hier nog niet over na denken want dan betekent het ook dat mijn avontuur erop zit. Nog maar even super hard genieten dus!

Lobi!

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Vrijwilligerswerk in Suriname.

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2016

Inmiddels weer in Nederland

06 December 2015

Grensverleggend

23 November 2015

Update:)

02 November 2015

Blanche Marie zonder Blanche Marie

17 Oktober 2015

Bigi pan en nog veel meer
Marah

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 3751

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 16 December 2015

Suriname

Landen bezocht: