Paramaribo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marah - WaarBenJij.nu Paramaribo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marah - WaarBenJij.nu

Paramaribo!

Blijf op de hoogte en volg Marah

19 September 2015 | Suriname, Paramaribo

Na een vlucht van 9 uur ben ik dan echt aangekomen in Paramaribo. De landing op Paramaribo was Nederlandse tijd kwart voor 1, maar ik ben weer 5 uur terug in de tijd gegaan. Haha, dat klinkt gek. Opeens was het nog maar kwart voor 8. De piloot vertelde ons dat de locale temperatuur 28 graden was. Bij het openen van de vliegtuigdeuren merkte ik nog niks van de warmte. Ik dacht 'ach misschien valt het ook wel mee'. Nou die gedachte had ik niet lang, want het was wel echt warm buiten! Het is wel heel anders warm als in Nederland. Ik pakte de leuning van de trap vast en deze was helemaal vochtig van de warmte.

Bij de luchthaven werden wij (Roos, Astrid en ik) opgehaald. Eerder was mij vertelt dat het nog een uur rijden was naar het appartement. Deze jongen vertelde ons dat het heel druk was op de weg en dat het wel anderhalf tot 2 uur kon gaan duren. Hier had ik eerlijk gezegd niet helemaal meer op gerekend. Tijdens de eerste momenten in het land wordt je meteen met allemaal nieuwe dingen geconfronteerd. Ik had er bijvoorbeeld helemaal niet meer over na gedacht dat ze in Suriname links rijden, wat natuurlijk ook betekent dat je linksom over de rotonde gaat. Hele aparte ervaring is dat. Verkeersregels hebben ze hier officieel gezien wel maar waarom zou je 60 kilometer per uur gaan rijden als je ook 90 kan rijden... ja, klinkt logisch toch?

Onderweg naar de prinsessenstraat was er veel te zien en voelen, haha. Ze rijden hier echt in auto's die in Nederland al lang afgeschreven zouden zijn. Alles wat ik zag, deed mij denken aan Egypte. Alleen hier wordt natuurlijk gewoon Nederlands gesproken. Ondanks dat je 9 uur in een vliegtuig hebt gezeten kan je gewoon je eigen taal spreken.

Vlak voor aankomst bij de prinsessenstraat werd mij vertelt dat ik niet in het huis kwam waar ik eigenlijk heen zou gaan. Op een of andere manier had ik dit al wel een beetje verwacht. Hij vertelde mij dat er nog iemand in mijn kamer zat die nog een week zou blijven. Wanneer zij weg zou gaan zou ik kunnen verhuizen naar mijn 'eigen kamer'. De eerste week zou ik daarom in een ander huis moeten verblijven. Ik baalde hier behoorlijk van, omdat ik al wel contact had gehad met mijn huisgenoten en zo laat pas op de hoogte werd gesteld van deze verandering.

Ondank deze verandering werd ik leuk ontvangen door mijn nieuwe huisgenoten. Wat is een wereld toch klein als je erachter komt dat de beste vriend van een van mijn huisgenoten ook op Groevenbeek heeft gezeten. Na gezellig wat te hebben gedronken en gekletst ben ik dan toch echt in mijn bed gedoken. Inmiddels was het voor mijn gevoel al half 5, maar eigenlijk nog maar half 12.

Vandaag om 10 uur stond er een citytour gepland en ik zou opgehaald worden bij mijn huis. Helaas was er om 10 uur nog niemand te zien. Ach ik was al voorbereid op het feit dat Surinamers niet op tijd komen dus ik zat braaf te wachten. De citytour zou samen zijn met Roos en Astrid, maar ook zij werden niet opgehaald. Uiteindelijk kon ik lang wachten want ik ben helemaal niet meer opgehaald. Inmiddels waren mijn huisgenoten vertrokken en zat ik alleen in een huis in Paramaribo waar ik nog steeds hoopte om opgehaald te worden.
Om toch even boodschappen te doen, want ik had natuurlijk helemaal niks in huis, ben ik opgehaald door huisgenoten van Astrid en Roos. Helaas kon ik in deze supermarkt niet veel producten vinden die ik mag eten. Dit wordt nog wel een hele uitdaging de komende tijd merk ik.

Helaas ben ik dit hele weekend alleen thuis omdat de jongens naar een evenement zijn die het hele weekend duurt. Moet zeggen dat ik het niet super relaxed vind om helemaal alleen in een huis te zitten in Paramaribo. Hopelijk heb ik morgen een betere invulling van de dag en wordt de citytour nog een keer ingehaald. Ik ben namelijk wel erg benieuwd naar de stad Paramaribo.

Wordt vervolgd..


  • 20 September 2015 - 08:15

    Diana Velthuyzen:

    Wat een boel ervaringen in korte tijd!! We hopen dat je een hele mooie tijd gaat hebben in Suriname! Gaat vast helemaal lukken! Groetjes van ons!

  • 20 September 2015 - 10:15

    Gerda:

    Marah het komt vast allemaal goed.
    Ga genieten van al je ervaringen. Fijne en wat minder fijne ervaringen.
    Grnieten maar.

  • 20 September 2015 - 12:53

    Aaron:

    Hee zus!

    Allemaal nieuwe ervaringen, leuk hè? ?!! Laat her op je af komen,
    en kijk dan hoe je er van kunt genieten!

    Knallen!!

    X

  • 20 September 2015 - 14:35

    Annieck:

    Tjonge, aankomen in zo'n chaotisch land als je zo georganiseerd bent altijd... Hopelijk kan je met Astrid en Roos en hun huisgenootjes nog wel een gezellig weekend hebben samen. Succes en genieten vandaag! Enne... Life begins at the end of your comfort zone ;-).

  • 20 September 2015 - 14:42

    Ineke Venema:

    Zo leer je wel meteen een deel van de surinaamse mentaliteit kennen! Het vergt wel het een en ander van je incasseringsvermogen! Maar je zult er wel aan wennen. Dat is tenminste onze ervaring met de trage levenssnelheid van de Roemenen , die wij kennen.


  • 20 September 2015 - 15:01

    Bertha:

    Leuk om zo wat van jou te lezen. Hele ervaringen zo. Geniet ervan en laat het allemaal maar op je af komen. Lieve groetjes, Harrie en Bertha

  • 21 September 2015 - 08:39

    Minouk:

    Welkom in Suriname noemen ze dat.. je wordt zo te lezen meteen in het diepen gegooid.. best heftig maar uit eindelijk komt het allemaal goed!!

  • 21 September 2015 - 13:15

    Evert Van Den Broek:

    Een leuk en duidelijk eerste verhaal over de indrukken die je schrijft.Leuk blijf dit doen want het is ook leuk om later terug te lezen. Ja veel dingen zo anders, een andere cultuur / ander eten en andere leefgewoonten.
    En dat verhuizen komt vast goed binnenkort.
    Voor vandaag een leuke dag en ga kijken of je een fiets kan vinden naar je zin.
    Groetjes, papa

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Vrijwilligerswerk in Suriname.

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2016

Inmiddels weer in Nederland

06 December 2015

Grensverleggend

23 November 2015

Update:)

02 November 2015

Blanche Marie zonder Blanche Marie

17 Oktober 2015

Bigi pan en nog veel meer
Marah

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 3749

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 16 December 2015

Suriname

Landen bezocht: