Blanche Marie zonder Blanche Marie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marah - WaarBenJij.nu Blanche Marie zonder Blanche Marie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marah - WaarBenJij.nu

Blanche Marie zonder Blanche Marie

Blijf op de hoogte en volg Marah

02 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Fawaka!

Het is al weer even geleden dat ik heb geschreven. De vorige keer dat ik schreef had ik net mijn moeder opgehaald en die is inmiddels hier al weer meer dan 2 weken.
Op de zondag na dat mijn moeder aankwam hebben we samen een dolfijnentour gedaan. Met een bootje de Suriname rivier op om dolfijnen te zoeken. Na ongeveer 3 kwartier gevaren te hebben kwamen we dan toch echt dolfijnen tegen. Super leuk om te zien. Verder nog even naar een lokaal dorpje gegaan en locale snacks gegeten.

In de rest van de afgelopen 2 weken nog een hoop dingen meegemaakt. Ziek geweest, wezen stappen, lekker uit eten geweest, gewerkt en nog veel meer waaronder de trip van afgelopen week. Zoals de titel van dit reisverslag al zegt 'Blanche Marie zonder Blanche Marie'. Eigenlijk ga je met die trip langs Blanche Marie maar dit was helaas op dit moment niet bereikbaar. Samen met mijn moeder, huisgenoot en haar ouders 4 dagen op trip geweest naar het binnenland. De eerste dag zijn we naar Bakhuis gereden. De plek waar het beginpunt van de spoorlijn ligt die eigenlijk gebruikt zou gaan worden voor bauxietwinning. Helaas is deze spoorlijn nooit gebruikt. Het was een lange reis van ongeveer 500 kilometer over een hobbelige weg met veel dieren, waaronder een koperdradige slang, wegafzettingen, gaten in de weg, wildplassen, zwemmen en nog veel meer. Het is bijna niet te beschrijven wat we allemaal hebben gezien. Bij bakhuis aangekomen, in ons duizend sterren hotel, mochten we ons bedje klaar maken op de grond. Ja, zeker we hebben echt op de grond geslapen met een geweldige sterrenhemel boven ons. Ik moet zeggen dat het mij nog erg mee viel hoe stijf en beurs ik was de volgende dag.
De tweede dag van de trip genoten van een mooi uitzicht. Met de reis richting Avanavero opnieuw veel dieren gezien, een bosbrand en een deel van de reis bovenop het dak van de auto doorgebracht. Om bij Avanavero te komen moesten we een oversteek maken met een boot. Wat een geweldig mooi resort is Avanavero met echte bedden:). Dat is wel erg lekker! Opnieuw 's avonds op zoek naar Kaaimannen. Zelfs mijn moeder heeft er één vastgehouden. Ik vond het zelf wel spannend aangezien bij deze kaaiman de bek niet was dichtgemaakt met een elastiekje.
Op dag drie werd onze reis voorgezet richting Apoera. De plaats waar de spoorlijn die vanuit Bakhuis vertrekt naartoe is gegaan. De spoorlijn is ongeveer 80 kilometer lang. 's Avonds in Apoera nog het bruisende uitgaansleven van Apoera bezocht met wel ongeveer 10 mensen. De avond afgesloten op een steiger met de geweldige sterrenhemel boven je en aan de overkant van het water het land Guyana. De derde nacht doorgebracht in een hangmat. Bijna alle mogelijke manieren van slapen wel gehad binnen deze trip.
De laatste dag van de trip moesten we het stuk weer terug rijden naar Paramaribo. In de ochtend nog even gekeken bij het treinstation in Apoera en door de plaats zelf gereden.
Een geweldig avontuur!:) De foto's volgen snel!:)

Lobi!

Verslag uit: Suriname, Paramaribo